.comment-link {margin-left:.6em;}

30.3.06

 

Vicious Cabaret


"Αμερικανική υπερπαραγωγή Ταλιμπάν
«V for Vendetta» και όλα τούμπα. Ταινία στα μέτρα υπερπαραγωγής, με σεναριογράφους τους αδελφούς Γουατσόφσκι της τριλογίας «Matrix» και σκηνοθέτη τον Τζέιμς Μακ Τιγκ, με Άγγλους Ταλιμπάν που επιχειρούν να κατεδαφίσουν τη Βουλή των Λόρδων προκειμένου να επαναφέρουν αληθινή δημοκρατία στη Βρετανία! Ο σκελετός της ιστορίας είναι μείγμα από «Φάντασμα της Όπερας» και κόμικς, όπου αυριανός Λονδρέζος Μπιν Λάντεν (Χιούγκο Γουίβινγκ), με μάσκα Κόμη Μοντεκρίστο να καλύπτει μονίμως το παραμορφωμένο - από το φασιστικό καθεστώς - πρόσωπό του, σχεδιάζει μαζική εξέγερση και εκθρόνιση του αυταρχικού κυβερνήτη (Τζον Χαρτ), παρέα με την πεντάμορφη Νάταλι Πόρτμαν! Έξυπνη σύλληψη, φλύαρη αφήγηση, μονότονη επανάληψη και σχηματική, στεγνή,πολιτική και αισθητική ανάπτυξη. Κρίμα η πρόθεση!"


Η τελευταία ταινία που ο Δημήτρης Δανίκας, παλιός οδηγός μου στις σκοτεινές αίθουσες, πρέπει να απόλαυσε ως ταινία και όχι ως θεωρία συνωμοσίας πρέπει να ήταν ο Αγγλος Ασθενής το 1993. Το πρόβλημα, για μένα, δεν είναι το γεγονός ότι ο Δανίκας επιμένει εδώ και 13 χρόνια περίπου να μας εξηγεί κάθε εβδομάδα ότι πίσω από το χολιγουντιανό ποπκόρν το μοχθηρό τέρας της αμερικανικής καπιταλιστικής ιδεολογίας σηκώνει το άσχημό του κεφάλι, που θα πάει, πες πες θα μας το γράψει με πυρωμένο σίδερο μέσα στο ακατοίκητό μας όπως σκάλισαν τον κρίνο στον ώμο της Μυλαίδης και θα τελειώσει το φροντιστήριο. Δεν έχω επίσης απαίτηση να γνωρίζει εκ των προτέρων ο κριτικός τον Alan Moore, έστω κι αν με ξενίζει το γεγονός ότι αγνοεί τον «λογοτεχνικότερο» (με τoν ποιητή Neil Gaiman από κοντά) των κόμικ συγγραφέων – όπως δεν είχα και την απαίτηση το 1999 να έχει διαβάσει το Lord of the Rings, γιατί θα μπορούσε άνετα να μου πει ότι είναι ηλίου φαεινότερον ότι η σύναξη των Ροχίριμ είναι η Γερουσία των Η.Π.Α. Δικαιούμαι νομίζω, όμως, να έχω την απαίτηση να διερευνά αυτό που πρόκειται να γράψει, ή να βάζει κάποιον noir του 19ου αιώνα να το τσεκάρει τέλος πάντων, ώστε να μην κάνει λόγο για τη «μάσκα Κόμη Μοντεκρίστο» και να εννοεί το «σιδηρούν προσωπείο». Θα μου πείτε, ωραία, μικρό το κακό, του Αλεξάνδρου Δουμά πατρός είναι και τα δύο. Μόνο που, κοίτα να δεις γκαντεμιά, ο Guy Fawkes στον οποίο παραπέμπει το V for Vendetta δεν είναι ούτε το ένα ούτε το άλλο, είναι ένας ζηλωτής καθολικός που το 1605 θα τίναζε στον αέρα τον Ιάκωβο Α΄ και το αγγλικό κοινοβούλιο, κάτι σαν Ιούδας των προτεσταντών, μια και στη Βρετανία ακόμα καίνε το ομοίωμά του και ρίχνουν τόνους πυροτεχνήματα κάθε 5 Νοεμβρίου. Τον V, πάει στο διάολο (εδώ γύρω, δηλαδή), μπορείς να τον δεις όπως θες, ως ταλιμπάν, ως Κάλιμπαν, ως Οσάμα, ως μουσαμά ή ως παστουρμά, είναι δικαίωμά σου κι έχει να κάνει με την οργιάζουσα ή μη φαντασία σου, αλλά στην εποχή που η Wikipedia απέχει ένα κλικ από εκεί που γράφεις η αμάθεια έχει πάψει να συγχωρείται…
Comments:
Τώρα εγώ τι να προσθέσω. Δανίκας... ο πεπτωκώς άγγελος της ελληνικής δημοσιογραφίας που έχει παρασύρει μαζί του ολόκληρο τάγμα πιτσιρικάδων και μη. Οι αμαρτίες τους: ημιμάθεια, δογματισμός, σπουδαιοφάνεια και μπόλικες γλωσσικές στρακαστρούκες (που μετά την 73η χρήση ακούγονται απλώς σαν κρότοι του απευθυσμένου).
 
Γι΄αυτό το λόγο δεν πρέπει ποτέ να διαβάζουμε κριτικές όταν πάμε να δούμε σινεμά. Βλάπτουν σοβαρά την υγεία:)
 
ώστε να μην κάνει λόγο για τη «μάσκα Κόμη Μοντεκρίστο» και να εννοεί το «σιδηρούν προσωπείο».

Μούφτιαξες το κέφι πρωί πρωί, όχι τόσο για το λάθος που είναι ανθρώπινο και φυσικά συγχωρείται, αλλά για το τι ήδη γράφεται και θα γράφεται προκειμένου ο καθένας να δικαιολογήσει τον άρτον αυτού τον επιούσιον.
 
Και απο την Ελευθεροτυπία ψαρεύτηκε ένα ανάλογο (το βρηκα σε σχολιο του ΕκΜανειου ευλογ), το οποίον ανάλογο έχει δύο αναφορές στις πρώτες πέντε γραμμές στο... πρωτότυπον του έργου που είναι και ιδέα των αδελφών εδώ
 
Στην αρχή φοβήθηκα, μήπως η κριτική ήταν δική σου (πράγμα το οποίο θα σήμαινε ότι κάτι σου συνέβη και έπαθες προσωρινή αμνησία) :-)
Ως προς τον Δ.Δ. και άλλους έγκριτους επιβεβαιώνεται για πολλοστή φορά ότι τα κενά που άφησαν η ΚΝΕ και οι άλλες νεολαίες στη ζωή των ανθρώπων -βοηθούσης και της δικής τους νοοτροπίας- δεν αναπληρώνονται ούτε με τη γουικιπήντια.
Θα μπορούσε βέβαια να διάβαζε Μιραντολίνα, και να είχε αποφύγει τουλάχιστον αυτήν την πατάτα.

Γκάυ Φώκς, ο μόνος άνθρωπος που μπήκε σε κοινοβούλιο με καλές προθέσεις.
 
@sraosha: "Whatever happened to him?" - "He used to fight crime" :P

@mirandolina: Εννοείται! Αυτοί δεν είναι οι εφευρέτες της επιστημονικής φαντασίας;

@drakouna: Θέλω να τις διαβάζω μετά, αλλά δεν αντέχω...

@γ.χ.: Α, κι εσείς μίσθαρνο όργανο των καπιταλιστικών οργίων; Κοπιάστε. Σραόσα, βγάλε τα καναπεδάκια... :)

@alberich: Παραλλάσσοντας το γνωστό ευφυολόγημα για τους 50 something, η ΚΝΕ είναι η καλύτερη σταδιοδρομία, αρκεί να την εγκαταλείψει κανείς εγκαίρως.
 
Κάτσε, κάτσε -- τώρα το είδα:

να κατεδαφίσουν τη Βουλή των Λόρδων

Δηλαδή θα αφήσουν (οι Ταλιμπάν) άθικτη τη Βουλή των Κοινοτήτων;

Ρε μπας και νομίζει ο Δανίκας πως εκεί κάτω από το Ρολόι στεγάζεται μόνο η Βουλή των Λόρδων;
 
Θα ανατινάξουν το μισό Πάρλιαμεντ για ξεκάρφωμα. Κι ο Σάρουμαν είναι ο Τόνι Μπλερ.

Υπερεκτιμημένο το V, αντικαθιστά τις λεπτές αποχρώσεις του Moore με έντονη τετραχρωμία αλλά παραμένει βλέπαμπλ...
 
ο Σάρουμαν είναι ο Τόνι Μπλερ.

Μα αυτό είναι γνωστό τοις πάσι, n'est-ce pas?
 
Dunno, εγώ μόνο το γνωστό jpg με τον Σημίτη Σάρουμαν έχω δει. :P
 
Δημοσίευση σχολίου



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?