.comment-link {margin-left:.6em;}

9.3.07

 

Είδωλα

Ι

"Ανάθεμα στους Αλεξανδρινούς! Κατάρα κι ανάθεμα!" μουρμούρισα και σηκώθηκα από την πολυθρόνα κι ήρθα να κάτσω να γράψω αυτό το ποστάκι.

Έβλεπα που λέτε στην τηλεόραση μια συζήτηση με τον Δ. Καλοκύρη για τη μετάφραση των Βιζυηνού, Παπαδιαμάντη και Ροΐδη. Μεγάλο μέρος της συζήτησης έγινε με ιδεολογικούς όρους, λ.χ. ότι δεν πρέπει να μεταγλωττίζουμε τον Σολωμό γιατί ο Σολωμός, αν και ενίοτε εξίσου απόμακρος και δυσπρόσιτος με τους τρεις λογίους κυρίους, έγραψε στη δημοτική και θεμελίωσε τη νεοελληνική λογοτεχνία. Και ούτω καθεξής. Έχω μόνο μία απορία:

Ο Σαίξπηρ ακούγεται πολύ αλλόκοτος στα αγγλοαμερικανικά αυτιά εδώ και αιώνες. Πώς επιλύεται το πρόβλημα; Με γλωσσάρι; Όχι, γιατί, όπως πολύ πιο περιορισμένα στις περιπτώσεις των Τριών Κυρίων, πολλές φορές και η γραμματική (η μορφολογία και η σύνταξη) του Σαίξπηρ παρουσιάζει δυσχέρειες για τον σύγχρονο αναγνώστη. Το πρόβλημα επιλύεται με υπόμνημα όπου συντόμως επεξηγούνται δύσκολες λέξεις ή φράσεις και δυσπρόσιτοι γραμματικοί τύποι ή κειμενικοί υπαινιγμοί. Γιατί δεν κάνουμε το ίδιο;

"Μα το υπόμνημα ενδέχεται να αποξενώσει ή να τρομάξει, να αποθαρρύνει έστω, τον σύγχρονο νέο". Όμως, ούτως ή άλλως, τα κείμενα των Βιζυηνού, Παπαδιαμάντη και Ροΐδη είναι από μόνα τους δύσκολα κείμενα, ακόμα κι αν βάλει κανείς στην άκρη τη γλωσσική απόσταση. Δεν πρόκειται για κείμενα που θα διαβάσει κάποιος που ψάχνει κάτι εύκολο ή όταν ψάχνει κάτι εύκολο.


ΙΙ

Εδώ και (τουλάχιστον) πενήντα χρόνια προσπαθούν πολλοί να πείσουνε τον κόσμο πως 'το σεξ δεν είναι καθόλου κακό πράγμα' και ότι 'ο πόλεμος είναι ό,τι κοντινότερο υπάρχει στο φαντασιακό κατασκεύασμα που λέγεται Απόλυτο Κακό'.

Εμένα προσωπικά δε χρειάζεται να με πείσει κανένας, αφού τα παραπάνω τα πρεσβεύω και τα προσυπογράφω. Αφορμή που τα σκέφτομαι αυτά ξανά είναι η εξής: στην κτηνώδη μπίχλα του γραφείου σήμερα μου πρόσφερε στιγμιαία αναψυχή η παρακάτω θεόγυμνη και έκπαγλη μορφή -- άνοιξε το μάτι μου, που λέμε:

εδώ

Ξαναναρωτήθηκα λοιπόν σήμερα γιατί υπάρχουνε τόσο λίγα ερωτογραφικά ελληνικά μπλογκ ή ελληνικά μπλογκ και με ερωτογραφικό περιεχόμενο. Αυτή δε είναι μια απορία που πρωτοείδα ζωγραφισμένη στα μούτρα του George Le Nonce, τον οποίο και ευχαριστώ.

Γενικότερα, κοιτώντας ελληνικά μπλογκ πολλές φορές νομίζω ότι είμαστε όλοι ανέραστοι έτσι που ασχολούμαστε με χίλια μύρια όσα (πλην του σεξ), άλλοτε ότι μας έχει καταπλακώσει ασήκωτη σοβαροφάνεια και σεμνοτυφία -- σαν αυτή που εμποδίζει έναν άντρα να πάει να αγοράσει προφυλακτικά χωρίς να πάρει επίσης τσίχλες, ξυραφάκια, σαμπουάν, μία γάλακτος, το Έθνος και μία οδοντόκρεμα (λες και δεν έχει πουλί).

Αλίμονό μας εάν (νομίζουμε πως) είμαστε υπεράνω του σεξ.
Comments:
Μιλάμε, μιλάμε γιά το σεξ, όπως και γιά την "μετάφραση" του Παπαδιαμάντη: χωρίς λαγνεία. Ακόμη δεν μπορώ να καταλάβω πως ο αεί παίζων Καλοκύρης μου μπλέχτηκε στην προσγείωση του Ροϊδη- μπορεί να είναι κάτι σαν την εξαγωγή αρχαιοτήτων γιά εκθεσιακούς λόγους. Το ζήτημα είναι να μετατρέψουμε ό,τι ενδιαφέρον της δημοτικής σε αρχαιότερη ή καθαρεύουσα εκδοχή. Εκεί να ιδείτε πόσο λίγοι και ανήμποροι δείχνουν οι μεγάλοι δημοτικιστές, κι ακόμη χειρότερο γιά αρκετούς, πόσο ίδιοι μοιάζουν με τους γλωσσαμύντορες που σιχαίνονταν .Μετατρέποντας μιά σελίδα του Ψυχάρη σε καθαρεύουσα αλά Ραγκαβή, θαρρείς ότι διαβάζεις Σούτζους.
Η διπλοεντέληνος παχυμούνα κυρά που εμμέσως εικονογράφησε το κείμενό σας, Γναφέα, έχει εντούτοις ένα ύφος, σα να λέγει "εγώ δεν είμαι γιά σέξ, επειδή έχω αισθητικές ανησυχίες".
 
"με το σεξ θα ασχοληθούμε στο δεύτερο ή τρίτο μπλογκ που θα ανοίξουμε κρυφά [αν αξιωθούμε να βρούμε ποτέ χρόνο], γιατί το πρώτο το διαβάζουν γνωστοί και οικογένεια, πρώην, νυν και ίσως μέλλοντες και πού να σοκάρεις τώρα [λες και νοιάζονται ή διαβάζουν πραγματικά], σου ερχεται ντροπή"

κάπως έτσι
 
"Γενικότερα, κοιτώντας ελληνικά μπλογκ πολλές φορές νομίζω ότι είμαστε όλοι ανέραστοι έτσι που ασχολούμαστε με χίλια μύρια όσα (πλην του σεξ)"

Είναι γιατί δεν κοιτάς ελληνική τηλεόραση ή ελληνική μουσική ή ελληνική εταιρία με πολιτική αποθάρρυνσης γάμων μεταξύ των υπαλλήλων ή ελληνικό σούπερ μάρκετ.
 
αυτή είναι μια απορία που είχα και εγώ...βλέπω ότι τα blogs διαβάζουν η γιαγιά και ο μπατζανάκης του περιούσιου blogger οπότε αναφωνώ προς τι η ανωνυμία αν δεν δύνασθε να γράψετε ανωνύμως;
η κυρία την οποίαν θαυμάσατε πιθανολογώ ότι είναι μοδέλον και απέχει πολύ από την ζοφερή και ανέραστη πραγματικότητα τούτη. κοντολογίς δύσκολο για κάποιον που τον διαβάζει η θειά του στο Ηράκλειο να γράψει πως γαμεί σε τρέχοντα χρόνο στην πρωτεύουσα! τα σέβη μου φίλτατε!
 
Επειδή προφανώς δεν έγινα σαφής:

Σοβαρευτείτε, σεξ παίζει 23.99 ώρες το 24ωρο στην ελληνική κοινωνία και ειδικά από το Ιντερνετ (ακόμα και από blog) δεν είναι κάτι που λείπει, δηλαδή ολόκληρη η μπλογκόσφαιρα είναι ένα νησάκι του 0.5-1.0% μπροστά στο 60% του Ιντερνετ που αποτελεί η διακίνηση ερωτικού και πορνογραφικού υλικού και τα διάφορα σάιτ εξεύρεσης συντρόφων, από εκεί και πέρα για να αισθάνεται κάποιος ότι δεν είναι επαρκής η ενασχόληση της μπλογκόσφαιρας και του πλανήτη εν γένει με το θέμα, συγχωρέστε με αλλά πρέπει να έχει πολύ τεράστιες και επίμονες αλογόγκαβλες.
 
Και για του λόγου το αληθές, μια αναζήτηση για site:blogspot.com σεξ στο google βγάζει 52.300 αποτελέσματα. Όχι ακριβώς αυτό που θα έλεγα "τίποτα".
 
@πετεφρή: σκέφτομαι από χθες πώς να σχολιάσω το σχόλιο αλλά τελικά δε βρίσκω εντελεχή τρόπο να το σχολιάσω. Η φωτογραφία της ψωμομούνας θαύμα ιδέσθαι κυράς έτσι κι αλλιώς για άνοιγμα του ματιού και οπτική τέρψη παρατέθηκε: άλλωστε η ερωτογραφία καλό είναι να έχει αισθητικές ανησυχίες και να τηρεί τις αποστάσεις από την (ερωτική) πραγματικότητα και τα δικά της θαύματα.

@xilaren: Η σεμνοτυφία του Έλληνα και της Ελληνίδας είναι μνημειώδης. Σας θυμίζω το κείμενο του Thas στην Athens Voice με τίτλο "Τα μπαράκια".

Γενικά σ' αυτό το ζήτημα είμαστε πολύ βικτωριανοί / αγροτοποιμένες κατά βάθος: δεν ανεχόμαστε το σεξ στη δημόσια σφαίρα παρά μόνον ως σκάνδαλο, πρόβλημα στις σχέσεις, χαβαλέ, εμπόρευμα ή απρόσωπο γαργάλημα στα αχαμνά -- σχεδόν ποτέ ως κάτι που αφορά πραγματικούς ανθρώπους και τις ζωές τους.

@specialk: προς τι η ψευδωνυμία; συμφωνώ. Έλα όμως που, αφού χαρείς την ψευδωνυμία κανα τρίμηνο, ε μετά λες σε όλο το κλαν-σόι-κάστα να μπει να δει τι ωραία που τα λες.

Σοβαρεύομαι δεόντως τώρα κι έρχομαι στον j95: ναι, ο βασικός λόγος ύπαρξης του idernets για πολλούς είναι ότι αποτελεί την πηγή της τσάντας (τσόντας, συγγνώμη). Ναι, όλοι φαίνονται να ασχολούνται με το σεξ.

Δεν είναι όμως αξιοπερίεργο και άξιον απορίας ότι το νησάκι (δεν είμαι και σίγουρος για τα ποσοστά που παρατίθενται) όπου χιλιάδες Έλληνες αυτοδημοσιεύονται και, εν πολλοίς, μιλάνε για τις δικές τους ζωές, η μπλογκοκοινωνία, αποτελεί οιονεί ασεξουαλική ζώνη;

Αυτό μπορεί να σχετίζεται και με όσα λέω παραπάνω προς την xilaren.

Σοβαρεύομαι ακόμα περισσότερο και συνεχίζω:

για να αισθάνεται κάποιος ότι δεν είναι επαρκής η ενασχόληση της μπλογκόσφαιρας και του πλανήτη εν γένει με το θέμα, συγχωρέστε με αλλά πρέπει να έχει πολύ τεράστιες και επίμονες αλογόγκαβλες.

Δεν αναφέρθηκα στον πλανήτη. Επίσης εννοείται ότι έχω τεράστιες και επίμονες αλογό(γ)καυλες, θα έπρεπε να φαίνεται αυτό ξεκάθαρα πια.

Να επισημάνω ότι η παραπάνω εικασία για το αν πηδιέμαι, όπως άλλωστε και τα εκ του προχείρου ποσοστά (23,99 ώρες και 0,5 με 1%), δεν προσέθεσε τίποτε στο γενικά εποικοδομητικό επιχείρημά σας. Επιπλέον, αποτελεί ad hominem (ασχέτως αν εγώ είμαι περήφανος για τις γαϊδουρόκαυλές μου).

Γενικότερα, τα ποστάκια σας αποτελούν πειστικά παραδείγματα του γιατί κανείς πρέπει να διαβάζει ελληνικά μπλογκ: οξύνοα, πληροφορημένα, ψαγμένα και αντισυμβατικά. Άλλο τόσο όμως, τα σχόλιά σας, όπως η εδώ τριολέ κατάσταση, αποτελούν πειστικά παραδείγματα του γιατί κανείς δεν πρέπει να γράφει σε μπλογκ: υφίσταται τέτοια απρεπή, αμετροεπή και προπετή.

Πάω να μπω στο idernets για να την παίξω τώρα.
 
Σεξ

Τώρα η έρευνα θα έχει 52301 αποτελέσματα.
 
:)

Οι παραθέτοντες τον όρο pls define αλογογκ-άβλες next time,
για να ξέρουμε τι μπορεί να μας ξημερώσει.... !
συμφωνώ απολύτα για το πλέον βικτωριανό μας περιβάλλον!
 
πάντως, από μένα δεν έχεις παράπονο, το συζητάω το θέμα.... :)
 
Αγαπητέ/ή Sraosha,

Αφήνω στην άκρη τα περί μετάφρασης των καθαρευουσιάνικων κειμένων μεγάλων λογοτεχνών - μεγάλο θέμα, και γράφω βιαστικά - για να πω μια μόνο κουβέντα για το δεύτερο σημείο σου:

Η ιστόσφαιρα είναι απλώς ένας αντικατοπτρισμός της κοινωνίας. Είναι λοιπόν αναπόφευκτο, στην ελληνική μπλογκόσφαιρα, να ανακυκλώνονται κάποια αρνητικά φαινόμενα της συντηρητικής, υποκριτικής, σεμνότυφης κοινωνίας μας. Ε ερωτική και σεξουαλική ζωή θεωρείται κι εδώ μέσα θέμα "χαμηλό". Όταν στο προσφάτως εκλιπόν μπλογκ μου έγραψα για σεξουαλικές μου εμπειρίες με γλώσσα απλή και ειλικρινή, και χωρίς ωραιοποιήσεις, εισέπραξα πολλά αρνητικά σχόλια, του τύπου "δεν μας ενδιαφέρουν τα γαμησάκια σου". Η απάντησή μου, εύλογη πιστεύω, ήταν: "Λυπάμαι, αλλά δεν γίνεται τα κείμενά μου να σας ενδιαφέρουν όλους. Αφήνετε σχόλιο σε κάθε μπλογκ που σας είναι αδιάφορο ή βαρετό, ότι όσα γράφει ο ιστολόγος δεν ενδιαφέρουν κανέναν;"
 
Δημοσίευση σχολίου



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?