.comment-link {margin-left:.6em;}

30.5.06

 

Διάλογος

Παραθέτω απόσπασμα από συζήτησή μου με τον Τάλω που ίσως έχει κάποιο ευρύτερο ενδιαφέρον. Ξεκίνησα εγώ, μεταφέροντας σχεδόν αυτούσιες τις απόψεις της συμβίας:

α. Κανείς δε θέλει να μάθει τίποτε από τους άλλους -- άλλωστε αυτό σου διδάσκει και το ελληνικό σχολείο,
β. Όσοι είχαν απλώς απόψεις, τώρα -- λόγω Ίντερνετ -- μπορούνε να βρουν μόνοι τους τις πληροφορίες που έχουν ανάγκη για να στηρίξουν τις απόψεις τους και να γίνουν σεντονάδες (εξακολουθεί φυσικά πάντα να τους λείπει η προπαιδεία, η κατάρτιση, η θεμελίωση και το βασάνισμα των ιδεών από τον ορθό λόγο, τον κοινό νου, την εμπειρία),
γ. Για διάλογο φυσικά, ούτε λόγος (βλέπε α.).

Ο δε Τάλως συμπλήρωσε:

α. Χειρότερα ακόμα... κανένας δεν πιστεύει ότι υπάρχει κάτι να μάθει από τους άλλους,
β. Το Google έχει κάνει την επιλεκτική τεκμηρίωση "υψηλή τέχνη", οπότε αν ψάχνεις για κάτι να στηρίξεις τις απόψεις σου θα το βρείς (και δεν θα βρεις τα 500 που την καταρρίπτουν),
γ. Γενικά υπάρχει μια άγνοια του τι σημαίνει συζητώ δημόσια (ή ιδιωτικά) και τι σημαίνει επιχειρηματολογία -- που προηγείται πολύ του διαδικτύου. Είναι παλιό πρόβλημα (όχι μόνο Ελληνικό, αλλά έντονο εδώ κάτω).
Comments:
Για να παραφράσω το γνωστό ανέκδοτο, είναι σα να βλέπει κανείς ένα άσπρο πρόβατο στη Σκωτία και να λέει "όλα τα πρόβατα της Σκωτίας είναι άσπρα".
Ενώ η πληροφορία που έχουμε είναι "υπάρχει ένα τουλάχιστον πρόβατο στην Σκωτία, και είναι άσπρο".

Θέλω να πω..αυτό το "κανείς δεν θέλει να μάθει", αναφέρεται στο Ιντερνετ, στα μπλογκς, στην επικράτεια?
Γιατί συνήθως με κάτι τέτοιες γενικεύσεις σκοτώνεται ο διάλογος - όσο είναι δυνατός σε φόρουμς, μπλογκς και παρόμοιους χώρους.
(Που για μένα, διάθεση υπάρχει, αλλιώς τα διάφορα newsgroups δεν θα είχαν τόσους θαμώνες. Αλλά υπάρχουν και αντικειμενικές δυσκολίες, εκτός των σεντονάδων).
 
ΟΚ, το σχόλιο ήταν ρητορικό και γράφτηκε σε chat, προφανός το "κανένας" σημαίνει "μια πολύ σημαντική μερίδα του κόσμου". Δηλαδή υπάρχουν πάρα πολλά άσπρα πρόβατα στην Σκωτία, ήτοι σε κάθε δημόσιο διάλογο στην Ελλάδα (επί του προκειμένου). Προφανώς δεν είναι όλοι έτσι. Αλίμονο. Αλλά όντως υπάρχει και μια επιλογή προς το χειρότερο: ο πληθυσμός των αλαζόνων και ιεροκηρύκων κάθε είδους υπεραντιπροσωπεύεται στον κόσμο που βγαίνει και εκφράζεται στο διαδίκτυο ή επιλέγεται για μπούγιο στα τηλεπαράθυρα π.χ.

Τέλος κανένας διάλογος δεν σκοτώνεται με μια ατάκα. Μην υπερβάλουμε κιόλας.
 
Εγώ συμπληρώνω... και ελπίζω να χαμογελάσει η συμβία (χαιρετίσματα να πείς).

Αν κατάλαβες ότι κανείς δεν θέλει να μάθει τίποτε απο τούς άλλους,τότε έχεις αρχίσει να μαθαίνεις εσύ.

Πράγμα που είναι πολύ σημαντικό!και μιά γνώση καθόλου άχρηστη θάλεγα για τον κοντόφθαλμο αναγνώστη.

Εχω ξαναγράψει αλλά είναι μάλλον πολύ απλουστευμένο ότι οι ιδέες χωρίζουν τα αισθήματα ενώνουν.Τα σχολεία στην πραγματικότητα σε μαθαίνουν να μην έχεις αισθήματα για αυτό και μπορεί κάποιος να γράφει σεντόνια. Του έχουν με κάποιο τρόπο εμφυσήσει την ιδέα ότι όλα παίζονται σε επίπεδο ιδεών και καλύτερης ορθολογικής οργάνωσης του κόσμου μέσω αυτών.

Επειδή βέβαια πάντα ο κοντόφθαλμος αναγνώστης θα αναρωτηθεί τι γράφει τουτος δω ο μάλαξ θα σε δώσω
και εγώ στο κοινό όπως με δώσανε σε εσένα...:-)))

Απόσπασμα απο την καθημερινή επιστολογραφία μεταξύ ημών και ημών:

Μπατζανάκης πρός εμένα

Η αντίδρασή μου ήταν ευθέως ανάλογη προς την εκτίμησή μου απέναντί σου --

Ο λόγος που σου στέλνω αυτό το σημείωμα είναι γιατί η XXX ισχυρίστηκε πως χαίρεσαι την επαφή μας και μιλάς "για μένα με πολύ αγάπη" -- πράγμα οπωσδήποτε συγκινητικό και πολύ σημαντικό.

ΟΙ ΙΔΕΕΣ ΧΩΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΕΝΩΝΕΙ

Για το Google που γράφει ο Μιχάλης, θα του υπενθυμίσω τα πηγαδάκια της μεταπολίτευσης κάτω στην Ομόνοια όπου υπήρχαν αρκετοί αυτιστικοί( έμαθα πολύ αργότερα τον όρο,βλέπεις φορούσα κοντά παντελονάκια) οι οποίοι αντιπαρέθεταν την σελίδα νούμερο 5666 των απάντων του Λένιν στην σελίδα 7888 των απάντων του ιδίου.Δηλαδή αντιπαρέθεταν Λένιν στον Λένιν προκειμένου να νικήσουν τον συνομιλητή τους.

Αλλο πράγμα είναι όμως να προσπαθείς να ζήσεις την ελευθερία μέσα απο νομιμοποιητικά για την ιδιοτροπία σου κείμενα ( και τέτοια θα βρείς χιλιάδες)και άλλο να την συναισθάνεσαι και να την ζείς μέσα απο την σχέση με το άλλο πρόσωπο.
 
Βρε Μπατζανάκη, με το συμπάθειο κιόλας, αλλά "η σχέση με το άλλο πρόσωπο" προϋποθέτει κατ' αρχάς ένα 'άλλο πρόσωπο'.

Χωρίς πλάκα τώρα, ναι, η ελευθερία, η ευτυχία, του καθενός το numinus έτσι μορφώνονται μέσα μας κι έτσι βιώνονται, όπως λες. Όμως, τα μαθηματικά, η βιολογία, η φυσιολογία, η φυσική, η ιστορία, η γλωσσολογία, η γεωγραφία, οι κοινωνικές επιστήμες, χρειάζονται "διάβασμα": προπαιδεία, κατάρτιση, θεμελίωση. Αντιλαμβάνομαι πως τώρα μιλάω για πράγματα στοιχειωδέστερα από ό,τι εσύ, αλλά καλό είναι να ξεκινάμε από τα στοιχειώδη, τα βασικά, και μετά αναλόγως ανεβαίνουμε και πορευόμαστε.

Για παράδειγμα: άμα του λες κάποιου πως τα επίκτητα χαρακτηριστικά ενός οργανισμού δεν κληροδοτούνται στους απογόνους του κι αυτός σου λέει "Αντιδρώ με την πεποίθηση που υπάρχει πως [τα επίκτητα χαρακτηριστικά ενός οργανισμού δεν κληροδοτούνται στους απογόνους του]", ε, τι να λέμε τώρα. Τα έχουμε ξαναπεί.

Σχετικά με το ποιος (δε) θέλει να μάθει: η συμβία ισχυρίζεται (κι εγώ συμφωνώ μαζί της) πως το σχολείο, το ελληνικό σχολείο, ούτε σου εμφυσά πνεύμα μαθητείας και κατάκτησης της γνώσης, ούτε ενδιαφέρεται να καλλιεργήσει τα ταλέντα σου. Το ελληνικό σχολείο ενδιαφέρεται για αυτά που έχουμε ξαναπεί. Καλλιεργεί λοιπόν στο μαθητή την 'ανάγκη' να είναι όπως όλοι οι άλλοι (ή τον απορρίπτει) και υποβάλλει την αντίληψη πως η γνώση και η καλλιέργεια είτε είναι ζήτημα απομνημόνευσης είτε φενάκη -- αφού δεν υπάρχει αλήθεια και γνώση κι όλα είναι μπουρμπούτσαλα, καπνός, ατμός, θρασύβουλας.

Παράδειγμα: όταν φορούσα τα κοτλέ (τα κοντά παντελονάκια δεν τα πρόλαβα) όλοι έλεγαν "αχ καλέ τι έξυπνο παιδί, έχει τόσες εγκυκλοπαιδικές γνώσεις!"

Άσχετο: όποτε πάω να γράψω 'πεποίθηση', μου βγαίνει 'πεοπίθηση' -- καταραμένη ιστορική ορθογραφία! :p
 
Ναι έχεις δίκιο, όλο ξεχνώ ότι πρέπει να πάμε da capo (απο την αρχή) που έλεγε κι ο μακαρίτης ο Δασκαλός μου (πρίν απο τον Master Yoda)

Πάμε απο την αρχή λοιπόν...
"Ο φίλος τον φίλον ου λείπει"

Ασχετο, εγω δεν έγραψα για να καταργήσω τα όσα έγραψες...για να συμπληρώσω τον νόμον, έγραψα;-)))
 
Θυμάστε ποιος (και πού) είχε κάνει την περίφημη δήλωση ότι δεν διαβάζει βιβλία γιατί τα ξέρει όλα;
 
Ποιος; Πού; Δε θυμάμαι.
 
O Aρχιεπίσκοπος Σεραφείμ σε συνέντευξη στο πρώτο τεύχος του περιοδικού Έψιλον της Ελευθεροτυπίας .
 
Και ένας τύπος έγραψε με σπρέυ "Αυτοί που κάνουν ότι τα ξέρουν όλα, εκνευρίζουν εμάς που τα ξέρουμε".

Από το "Πέστα με Σπρέυ"
 
Πολύ ενδιαφέρων κι ο υπόλοιπος διάλογος όπως και το θέμα, τελικά με οδήγησαν να αφιερώσω κι εγώ σχετικό ποστ.
Δεν είναι ακριβώς απάντηση, αλλά και μια απάντηση εδώ θα ήταν εξίσου σεντόνι - γι'αυτό και μίλησα στο σχόλιο μου για αντικειμενικές δυσκολίες στο Ιντερνετ.
 
Δημοσίευση σχολίου

Links to this post:

Δημιουργία Συνδέσμου



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?