30.5.06
Διάλογος
Παραθέτω απόσπασμα από συζήτησή μου με τον Τάλω που ίσως έχει κάποιο ευρύτερο ενδιαφέρον. Ξεκίνησα εγώ, μεταφέροντας σχεδόν αυτούσιες τις απόψεις της συμβίας:
α. Κανείς δε θέλει να μάθει τίποτε από τους άλλους -- άλλωστε αυτό σου διδάσκει και το ελληνικό σχολείο,
β. Όσοι είχαν απλώς απόψεις, τώρα -- λόγω Ίντερνετ -- μπορούνε να βρουν μόνοι τους τις πληροφορίες που έχουν ανάγκη για να στηρίξουν τις απόψεις τους και να γίνουν σεντονάδες (εξακολουθεί φυσικά πάντα να τους λείπει η προπαιδεία, η κατάρτιση, η θεμελίωση και το βασάνισμα των ιδεών από τον ορθό λόγο, τον κοινό νου, την εμπειρία),
γ. Για διάλογο φυσικά, ούτε λόγος (βλέπε α.).
Ο δε Τάλως συμπλήρωσε:
α. Χειρότερα ακόμα... κανένας δεν πιστεύει ότι υπάρχει κάτι να μάθει από τους άλλους,
β. Το Google έχει κάνει την επιλεκτική τεκμηρίωση "υψηλή τέχνη", οπότε αν ψάχνεις για κάτι να στηρίξεις τις απόψεις σου θα το βρείς (και δεν θα βρεις τα 500 που την καταρρίπτουν),
γ. Γενικά υπάρχει μια άγνοια του τι σημαίνει συζητώ δημόσια (ή ιδιωτικά) και τι σημαίνει επιχειρηματολογία -- που προηγείται πολύ του διαδικτύου. Είναι παλιό πρόβλημα (όχι μόνο Ελληνικό, αλλά έντονο εδώ κάτω).
α. Κανείς δε θέλει να μάθει τίποτε από τους άλλους -- άλλωστε αυτό σου διδάσκει και το ελληνικό σχολείο,
β. Όσοι είχαν απλώς απόψεις, τώρα -- λόγω Ίντερνετ -- μπορούνε να βρουν μόνοι τους τις πληροφορίες που έχουν ανάγκη για να στηρίξουν τις απόψεις τους και να γίνουν σεντονάδες (εξακολουθεί φυσικά πάντα να τους λείπει η προπαιδεία, η κατάρτιση, η θεμελίωση και το βασάνισμα των ιδεών από τον ορθό λόγο, τον κοινό νου, την εμπειρία),
γ. Για διάλογο φυσικά, ούτε λόγος (βλέπε α.).
Ο δε Τάλως συμπλήρωσε:
α. Χειρότερα ακόμα... κανένας δεν πιστεύει ότι υπάρχει κάτι να μάθει από τους άλλους,
β. Το Google έχει κάνει την επιλεκτική τεκμηρίωση "υψηλή τέχνη", οπότε αν ψάχνεις για κάτι να στηρίξεις τις απόψεις σου θα το βρείς (και δεν θα βρεις τα 500 που την καταρρίπτουν),
γ. Γενικά υπάρχει μια άγνοια του τι σημαίνει συζητώ δημόσια (ή ιδιωτικά) και τι σημαίνει επιχειρηματολογία -- που προηγείται πολύ του διαδικτύου. Είναι παλιό πρόβλημα (όχι μόνο Ελληνικό, αλλά έντονο εδώ κάτω).
Comments:
<< Home
Για να παραφράσω το γνωστό ανέκδοτο, είναι σα να βλέπει κανείς ένα άσπρο πρόβατο στη Σκωτία και να λέει "όλα τα πρόβατα της Σκωτίας είναι άσπρα".
Ενώ η πληροφορία που έχουμε είναι "υπάρχει ένα τουλάχιστον πρόβατο στην Σκωτία, και είναι άσπρο".
Θέλω να πω..αυτό το "κανείς δεν θέλει να μάθει", αναφέρεται στο Ιντερνετ, στα μπλογκς, στην επικράτεια?
Γιατί συνήθως με κάτι τέτοιες γενικεύσεις σκοτώνεται ο διάλογος - όσο είναι δυνατός σε φόρουμς, μπλογκς και παρόμοιους χώρους.
(Που για μένα, διάθεση υπάρχει, αλλιώς τα διάφορα newsgroups δεν θα είχαν τόσους θαμώνες. Αλλά υπάρχουν και αντικειμενικές δυσκολίες, εκτός των σεντονάδων).
Ενώ η πληροφορία που έχουμε είναι "υπάρχει ένα τουλάχιστον πρόβατο στην Σκωτία, και είναι άσπρο".
Θέλω να πω..αυτό το "κανείς δεν θέλει να μάθει", αναφέρεται στο Ιντερνετ, στα μπλογκς, στην επικράτεια?
Γιατί συνήθως με κάτι τέτοιες γενικεύσεις σκοτώνεται ο διάλογος - όσο είναι δυνατός σε φόρουμς, μπλογκς και παρόμοιους χώρους.
(Που για μένα, διάθεση υπάρχει, αλλιώς τα διάφορα newsgroups δεν θα είχαν τόσους θαμώνες. Αλλά υπάρχουν και αντικειμενικές δυσκολίες, εκτός των σεντονάδων).
ΟΚ, το σχόλιο ήταν ρητορικό και γράφτηκε σε chat, προφανός το "κανένας" σημαίνει "μια πολύ σημαντική μερίδα του κόσμου". Δηλαδή υπάρχουν πάρα πολλά άσπρα πρόβατα στην Σκωτία, ήτοι σε κάθε δημόσιο διάλογο στην Ελλάδα (επί του προκειμένου). Προφανώς δεν είναι όλοι έτσι. Αλίμονο. Αλλά όντως υπάρχει και μια επιλογή προς το χειρότερο: ο πληθυσμός των αλαζόνων και ιεροκηρύκων κάθε είδους υπεραντιπροσωπεύεται στον κόσμο που βγαίνει και εκφράζεται στο διαδίκτυο ή επιλέγεται για μπούγιο στα τηλεπαράθυρα π.χ.
Τέλος κανένας διάλογος δεν σκοτώνεται με μια ατάκα. Μην υπερβάλουμε κιόλας.
Τέλος κανένας διάλογος δεν σκοτώνεται με μια ατάκα. Μην υπερβάλουμε κιόλας.
Εγώ συμπληρώνω... και ελπίζω να χαμογελάσει η συμβία (χαιρετίσματα να πείς).
Αν κατάλαβες ότι κανείς δεν θέλει να μάθει τίποτε απο τούς άλλους,τότε έχεις αρχίσει να μαθαίνεις εσύ.
Πράγμα που είναι πολύ σημαντικό!και μιά γνώση καθόλου άχρηστη θάλεγα για τον κοντόφθαλμο αναγνώστη.
Εχω ξαναγράψει αλλά είναι μάλλον πολύ απλουστευμένο ότι οι ιδέες χωρίζουν τα αισθήματα ενώνουν.Τα σχολεία στην πραγματικότητα σε μαθαίνουν να μην έχεις αισθήματα για αυτό και μπορεί κάποιος να γράφει σεντόνια. Του έχουν με κάποιο τρόπο εμφυσήσει την ιδέα ότι όλα παίζονται σε επίπεδο ιδεών και καλύτερης ορθολογικής οργάνωσης του κόσμου μέσω αυτών.
Επειδή βέβαια πάντα ο κοντόφθαλμος αναγνώστης θα αναρωτηθεί τι γράφει τουτος δω ο μάλαξ θα σε δώσω
και εγώ στο κοινό όπως με δώσανε σε εσένα...:-)))
Απόσπασμα απο την καθημερινή επιστολογραφία μεταξύ ημών και ημών:
Μπατζανάκης πρός εμένα
Η αντίδρασή μου ήταν ευθέως ανάλογη προς την εκτίμησή μου απέναντί σου --
Ο λόγος που σου στέλνω αυτό το σημείωμα είναι γιατί η XXX ισχυρίστηκε πως χαίρεσαι την επαφή μας και μιλάς "για μένα με πολύ αγάπη" -- πράγμα οπωσδήποτε συγκινητικό και πολύ σημαντικό.
ΟΙ ΙΔΕΕΣ ΧΩΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΕΝΩΝΕΙ
Για το Google που γράφει ο Μιχάλης, θα του υπενθυμίσω τα πηγαδάκια της μεταπολίτευσης κάτω στην Ομόνοια όπου υπήρχαν αρκετοί αυτιστικοί( έμαθα πολύ αργότερα τον όρο,βλέπεις φορούσα κοντά παντελονάκια) οι οποίοι αντιπαρέθεταν την σελίδα νούμερο 5666 των απάντων του Λένιν στην σελίδα 7888 των απάντων του ιδίου.Δηλαδή αντιπαρέθεταν Λένιν στον Λένιν προκειμένου να νικήσουν τον συνομιλητή τους.
Αλλο πράγμα είναι όμως να προσπαθείς να ζήσεις την ελευθερία μέσα απο νομιμοποιητικά για την ιδιοτροπία σου κείμενα ( και τέτοια θα βρείς χιλιάδες)και άλλο να την συναισθάνεσαι και να την ζείς μέσα απο την σχέση με το άλλο πρόσωπο.
Αν κατάλαβες ότι κανείς δεν θέλει να μάθει τίποτε απο τούς άλλους,τότε έχεις αρχίσει να μαθαίνεις εσύ.
Πράγμα που είναι πολύ σημαντικό!και μιά γνώση καθόλου άχρηστη θάλεγα για τον κοντόφθαλμο αναγνώστη.
Εχω ξαναγράψει αλλά είναι μάλλον πολύ απλουστευμένο ότι οι ιδέες χωρίζουν τα αισθήματα ενώνουν.Τα σχολεία στην πραγματικότητα σε μαθαίνουν να μην έχεις αισθήματα για αυτό και μπορεί κάποιος να γράφει σεντόνια. Του έχουν με κάποιο τρόπο εμφυσήσει την ιδέα ότι όλα παίζονται σε επίπεδο ιδεών και καλύτερης ορθολογικής οργάνωσης του κόσμου μέσω αυτών.
Επειδή βέβαια πάντα ο κοντόφθαλμος αναγνώστης θα αναρωτηθεί τι γράφει τουτος δω ο μάλαξ θα σε δώσω
και εγώ στο κοινό όπως με δώσανε σε εσένα...:-)))
Απόσπασμα απο την καθημερινή επιστολογραφία μεταξύ ημών και ημών:
Μπατζανάκης πρός εμένα
Η αντίδρασή μου ήταν ευθέως ανάλογη προς την εκτίμησή μου απέναντί σου --
Ο λόγος που σου στέλνω αυτό το σημείωμα είναι γιατί η XXX ισχυρίστηκε πως χαίρεσαι την επαφή μας και μιλάς "για μένα με πολύ αγάπη" -- πράγμα οπωσδήποτε συγκινητικό και πολύ σημαντικό.
ΟΙ ΙΔΕΕΣ ΧΩΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΕΝΩΝΕΙ
Για το Google που γράφει ο Μιχάλης, θα του υπενθυμίσω τα πηγαδάκια της μεταπολίτευσης κάτω στην Ομόνοια όπου υπήρχαν αρκετοί αυτιστικοί( έμαθα πολύ αργότερα τον όρο,βλέπεις φορούσα κοντά παντελονάκια) οι οποίοι αντιπαρέθεταν την σελίδα νούμερο 5666 των απάντων του Λένιν στην σελίδα 7888 των απάντων του ιδίου.Δηλαδή αντιπαρέθεταν Λένιν στον Λένιν προκειμένου να νικήσουν τον συνομιλητή τους.
Αλλο πράγμα είναι όμως να προσπαθείς να ζήσεις την ελευθερία μέσα απο νομιμοποιητικά για την ιδιοτροπία σου κείμενα ( και τέτοια θα βρείς χιλιάδες)και άλλο να την συναισθάνεσαι και να την ζείς μέσα απο την σχέση με το άλλο πρόσωπο.
Ναι έχεις δίκιο, όλο ξεχνώ ότι πρέπει να πάμε da capo (απο την αρχή) που έλεγε κι ο μακαρίτης ο Δασκαλός μου (πρίν απο τον Master Yoda)
Πάμε απο την αρχή λοιπόν...
"Ο φίλος τον φίλον ου λείπει"
Ασχετο, εγω δεν έγραψα για να καταργήσω τα όσα έγραψες...για να συμπληρώσω τον νόμον, έγραψα;-)))
Πάμε απο την αρχή λοιπόν...
"Ο φίλος τον φίλον ου λείπει"
Ασχετο, εγω δεν έγραψα για να καταργήσω τα όσα έγραψες...για να συμπληρώσω τον νόμον, έγραψα;-)))
Και ένας τύπος έγραψε με σπρέυ "Αυτοί που κάνουν ότι τα ξέρουν όλα, εκνευρίζουν εμάς που τα ξέρουμε".
Από το "Πέστα με Σπρέυ"
Από το "Πέστα με Σπρέυ"
Πολύ ενδιαφέρων κι ο υπόλοιπος διάλογος όπως και το θέμα, τελικά με οδήγησαν να αφιερώσω κι εγώ σχετικό ποστ.
Δεν είναι ακριβώς απάντηση, αλλά και μια απάντηση εδώ θα ήταν εξίσου σεντόνι - γι'αυτό και μίλησα στο σχόλιο μου για αντικειμενικές δυσκολίες στο Ιντερνετ.
Δημοσίευση σχολίου
Δεν είναι ακριβώς απάντηση, αλλά και μια απάντηση εδώ θα ήταν εξίσου σεντόνι - γι'αυτό και μίλησα στο σχόλιο μου για αντικειμενικές δυσκολίες στο Ιντερνετ.
<< Home